Valet 2010- Ett jävla skämt!

Å vad pinsamt. Å fy fan vad pinsamt det är att vara svensk idag. Idag skedde det vi alla visste skulle hända, det så många av oss har försökt att motverka. Nu har Sverigedemokraterna kommit in i riksdagen och fått en vågmästarroll. Det är det värsta scenariot som skulle kunna hända ikväll. Det bevisar att även vi i sverige fallit för det som skett i övriga Europa. Vi har frivilligt lyft fram ett organiserat rasistiskt parti. Hur kan folk inte tycka att det är fel?!?? Åh jag blir så irriterad! Det är så idiotiskt att det inte finns! Jag tycker inte att något parti har blivigt vinnare idag, för det som hänt idag har BARA dragit ner vår demokrati i smutsen och det är ett hån mot mänskiligheten och påståendet att alla är lika värda. Nu är det upp till Alliansen och dom Rödgröna att bevisa att dom inte tänker ge vika och någon gång sammarbeta med SD. Jag äcklas av varenda en där ute som kallar sig Sverigedemokrater. Jag avskyr och skämms över er hela bunten och alla era väljare! Ni är så jävla korkade tycker jag och varenda röst på erat parti är ett hån mot vad en fredlig värld bör stå för och det är; lika värde till alla oavsätt kön, sexuell läggning, religös uppfattning och ursprung. Ni alla borde skämmas för ni  är så jävla pinsamma!

Någonting som har vart bra det här valet är ju Miljöpartiets stora framgång under det här valet, men det var väl ungefär det också. Mp gav ju faktiskt ett väldigt bra resultat i det här valet. Dom gick ju från att vara det minsta partiet till att bli det tredje största. Nu hoppas jag att dom lyckas få fram så mycket som möjligt av deras miljö politik och att övriga riksdagen tar deras politik på allvar.

Nu ska jag somna och försöka att släppa den faktorn att det kan vara bland det pinsamaste valet jag har vart med om. Försöka att ignorera att vi imorgon vaknar upp med en fortsatt borglig riksdag men också nu ett rasistiskt parti med vågmästarroll.. BRA JOBBAT SVERIGE!

Kommentarer
Postat av: Yohanna

Håller med till 100 %!

2010-09-20 @ 17:52:13
URL: http://avslagenfruktsoda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tänk så kul om du ville komentera nu!! Verkligen toppen! Puss
Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)

Din fina blogg:

Något du vill säga?:

Trackback