16.10

Oj nu när jag skulle skriva rubriken insåg jag vad klockan är?!?! Fan vad dagen har gått fort! Bara flög förbi! Och jag har ändå vart uppe sen klockan 7.. Jisses!


En såndär lång text. Är ni beredda? Det är underligt hur mycket man kan påverkas av saker utifrån. Som musik, filmer, vänner och om det är stökigt eller rent runt omkring en. Musik kan genast framkalla en känsla hos en människa. Det kan vara känslor som är ihop kopplade med just den låten, minnen från när man lyssnade på låten och så vidare. Det är sjukt. Musik är verkligen terapi. Gudsgåva till mänskligheten tror jag. The big guys sätt att hela oss, eller i alla fall lindra vår smärta ibland. Jag tror inte att vi människor inser hur mycket man påverkas av allt där ute. Det är det klassiska skol grejen när man pratar om att vi tjejer främst påverkas av hela mode industrin men det är inte bara så jag menar. Vårt mentala välmående blir också jävligt påverkat av allt. I alla fall mitt. Nu när jag befinner mig i min lilla svacka eller vad vi ska kalla det, så har jag insett att jag påverkas av så mycket. Musiken kan göra mig lite glad under låtens gång. Men så fort den slutar så kommer hålet tillbaka inom mig och smärtan tar över igen. Om det är stökigt runt omkring mig blir jag ännu mer irriterad och känner mig förvirrad. Jag vet jag låter rätt så sinnesjuk just nu. Men det är så för mig. Lite sinnesjukt här och var. Min stuga har stått stilla pågrund av min omotiverade lilla själ. Så allt har vart huller om buller här hemma. Mina kläder låg i ikea säckar efter att dom har tvättats och så vidare. Kaos. Kaos hus. Men idag har jag städat lite. I alla fall plockat undan de mesta. Och nu har jag rensat mina två garderober. Vi pratar om mängder av kläder här nu som ska bort. Sånt jag verkligen inte använder längre. Jag har rensat bland mina jackor. Sagt hejdå till sommar jackorna och hängt undan dom i förvaringsgarderoben och organiserat upp de mesta av mina kläder. Och på någotvis känner jag att min själ fick lite ro för ett ögonblick. Jag vet inte riktigt. Det känns mindre kaosit nu när det är mer städat här hemma. Är det inte underligt? Nu är bara frågan vad jag ska göra för att få bort smärtan och ångesten.. Förslag någon!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Tänk så kul om du ville komentera nu!! Verkligen toppen! Puss
Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)

Din fina blogg:

Något du vill säga?:

Trackback