Biffen och sånt

Okej söndag, som givetvis för med sig de övriga söndags tankarna. I mitt huvud finns det bara typ två aktuella tankar. Galet. Hursom, dagen har ju vart fruktansvärt värd. Jag har verkligen gjort allt för att undvika matteboken som så fult ligget och kikar på mig. Jag börjar med att kolla på tv heeela morgonen lite som i protest mot den obefintliga solen som lös med sin frånvaro. Sen hör jag av mig till Tara och vi bestämmer oss för att dra in till stan. Men när vi väl kommer till stan regnar det ju som ett as. Så där står vi, as blöta med tygskor och butiken vi skulle till var stängd! STÄNGD har ni hört liksom!!? Galet. På tåget hem satt vi och fantiserade om resor och filmer. Så klart hamnade vi i Paris och det visade sig att vi har precis samma tankar och drömmar om staden. Det utformades planer och annat snick snack nivet. Våra pratstunder är ju för mysiga. Väl hemma möts jag av matteboken igen. Ja där sitter han på bordet och stirrar på mig liksom (ja i den här historien är matteboken en ond man med mustach och pipa). Så jag tänkte fine, I surrender liksom! Jag plockar fram block, penna och miniräknaren och ba okej nu får jag det här överstökat. Och hör och häpna: Det gick så otroligt bra. Jag var liksom kung på allt. Så kändes det i alla fall på första kapitlet.. Men sen. Som en bomb bara. Kaboom liksom och jag var helt jävla lost. Det snackades k värden och m värden och jag kände för att leta upp närmsta bro och bara flyga. Men näst bästa lösning för oss som inte bor så nära höga broar, eller är för lata för att faktiskt pallra sig dit så slängde jag ner boken på golvet och gav upp. Ja jag straffar nu Biffen (för biffen känns ju som ett tyyypiskt namn på en mobbare i töntiga filmer, därför passar det matteboken) genom att jag har plaserat honom i ett hörn. Jag tänker lite skamvrå anda här.

Så istället för att sitta och leka med Biffen har jag nu städat mitt kök och inkännat 400 kr till nästa månad, vilket blir om en vecka om man tänker lönemässigt! Fruktansvärt natchos! Nu ska jag ta och chillipillia!

Ja även detta blogginlägg blev bildlös med tanke på att jag inte har fått bilder från NÅGON från i fredags! (kän ilskan mina älsklingar!)


Kommentarer
Postat av: Yohanna

Låter som en niiice söndag faktiskt!

Du och Tara, ja som jag sa...ni är coola!

Matteboken, rätt åt den!

Jag väntar också på bildeeernaaa!

2010-05-23 @ 22:18:55

Kommentera inlägget här:

Tänk så kul om du ville komentera nu!! Verkligen toppen! Puss
Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)

Din fina blogg:

Något du vill säga?:

Trackback