Hjälp mig

Vilka tre är din favorit?

Ab imo pectore - Av hela mitt hjärta

Ab initio - från början

Per aspera ad astra - Till stjärnorna genom svårigheter

Ad perpetuum - I det oändliga

Amor vincit omnia et nos cedamus amori - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Crea diem - Skapa dagen

Diem perdidi - Jag har förlorat en dag

Diverso tempore, diversa fata - Skilda tider, skilda öden

Dum spiro, spero - Så länge jag andas, hoppas jag

Maior e longinquo reverentia - På avstånd är allt vackert

Nihil impossibile est' - Inget är omöjligt

Nihil lacrima citius arescit - Inget torkar fortare än en tår

Nosce te ipsum! - Känn dig själv!

Sol lucet omnibus - Solen lyser på alla

Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem - Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död


Kommentarer
Postat av: Sussy

Per aspera ad astra - Till stjärnorna genom svårigheter



Amor vincit omnia et nos cedamus amori - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken



Crea diem - Skapa dagen

2009-09-29 @ 14:08:13
Postat av: hanna

1.Per aspera ad astra - Till stjärnorna genom svårigheter



2.Dum spiro, spero - Så länge jag andas, hoppas jag



3.Amor vincit omnia et nos cedamus amori - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken



jag tycker ettan, på min lista :D fast tvåan också, både ettan och tvåan. Sen den tredje lååter finast när man säger det högt och så, men eftersom du vet en som har en sån. Så ettan lr tvåan. ettan och tvåan...eller ettan. argh

2009-09-29 @ 14:44:12
Postat av: Hampan Lampan Slampan

1. Dum spiro, spero - Så länge jag andas, hoppas jag



2. Nihil impossibile est' - Inget är omöjligt



3. Per aspera ad astra - Till stjärnorna genom svårigheter



<3



2009-09-29 @ 15:56:04

Kommentera inlägget här:

Tänk så kul om du ville komentera nu!! Verkligen toppen! Puss
Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)

Din fina blogg:

Något du vill säga?:

Trackback