En förtrollad värld av kärlek, sån kärlek som inte tycks existera runt omkring oss..

Har läst massor nu. Dock inte den bok jag la upp en bild på. Jag började undersöka den lite lätt, men bestämde mig för att det inte är en "feal good" bok jag behöver just nu. Så jag övergav den och läser nu en annan mycket fantastisk bok!


Sjutton ljus och en rökelse senare har jag ändå inte kommit speciellt långt. Men jag är noga med att lasa varje mening två gånger, varje ord ska fastna i mitt minne och varje bokstav ska få en underbar betydelse. Jag vill inte att boken ska ta slut. Trotts att det är en tjock bok, och jag i normalafall läser über långsamt är det kanske inte ett sånt stort problem, men jag tar varje chans jag har för att förlänga bokens liv. Vår vänskap. Jag hoppas att den kommer vara ända till jul, nyår. Då kan jag lägga boken och det förgångna bakom mig, symbolisk. Ett nytt år, en ny start, nya minnen, nya tider, nytt humör och kanske en ny bok.

Jag lever mig fortfarande kvar i bokens underbara värld. Trotts att jag nu förflyttat mig till en mer modärn underhållnings apparat. Jag upprepar meningarna från boken i mitt huvud så att jag fortfarande ska kunna dröjja mig tillbaka. Levakvar och slippa återgå till det vanliga.

Böcker är fantastiska verkligen! Detta säger jag med största förvånad då jag normalt inte alls gillar att läsa. Nej jag är en sådan människa som föredrar att se saker framför mig, gammla filmer och serier (ja okej även nya) är saker som faller mig in i smaken. Men ibland är det ju himmla underbart att rymma in på sitt rum, byta ut den plastiga lampan från IKEA till massa ljus som sprider värme och hopp, lugn musik dovt i bakgrunden, stänga av mobilen och bara dyka ner med huvudet i boken. Sitta där och låsas som om man själv är där.
Ja ni förstår nog.

Jag är lite förtrollad just nu, och för att inte bryta den som nu vilar så fint över mig, ska jag inte lämna rummet förän jag riktigt känner att det är okej att börja leva igen....

Kommentarer
Postat av: hanna

nu lackar jag, har vart inne på din blogg 20 gånger idaG, uppdatera nunununununNUNUNUNU

2009-10-07 @ 23:00:56

Kommentera inlägget här:

Tänk så kul om du ville komentera nu!! Verkligen toppen! Puss
Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)

Din fina blogg:

Något du vill säga?:

Trackback