Dear Diary

En himla fin vän sa till mig när jag var ledsen:
"Du måste finna en tro att följa, det behöver inte vara en religon, men kanske ett motto, ordspråk eller ett vackert ord. Det viktiga är att man tror"

Men ibland känns det bara hopplöst. Vad i helvette ska man tro på? Helt ärligt är ju världen ingen vacker plats alltid. Mord, hunger, svält. Så jävla Ugley.
Vad kan man hitta i den här världen som är vackert?

Just nu behöver jag hitta något att hålla mig fast i, så jag inte flyter bort. Jag måste ha något som kan dra mig upp när jag känner att jag drunkar. Det är det jag är på jakt efter nu. Något att tro på....



Kommentarer
Postat av: hanna

Till stjärnorna genom svårigheter älskling, håll dig fast vid det. Eller så hittar du en bok som du kan gömma dig i när det känns förjävligt. Det gäller bara att hitta rätt bok, böcker har den där förtrollande egenskapen att den kan sluka dig och inte spotta ut dig förens efter sista meningen. Och när du läst ut den, då läser du den igen. En bästa vän bok.

2009-10-05 @ 22:26:35

Kommentera inlägget här:

Tänk så kul om du ville komentera nu!! Verkligen toppen! Puss
Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)

Din fina blogg:

Något du vill säga?:

Trackback