En åsikts bomb

Något som gör min lite upprörd är folk som ska "predika" om deras åsikter. Istället för att bara berätta vad de anser med argument, så är dem istället hatiska och väldigt o objektiva... På det sättet når man inte fram till många. Om man istället kan se det från olika perspektiv och låta bli att spela på fördommar når man ut till fler. Så satsa på det istället!!

Idag blev någon utpekad, och var jävligt snabb på att peka vidare på någon annan. Mig. Men det gör inget, för jag är en större människa än så. Jag vet att jag inte har gjort något fel, och när den här uppgiften kommer suga så vet jag att jag faktiskt inte är ansvarig för det. För det är det värsta. När man själv känner att ett grupparbete inte uppnådde det bästa möjliga resultatet. Det är då man får den jobbiga känslan av att man inte bara gjorde ett dåligt för sig själv, utan för de andra i gruppen. Så känner i alla fall jag i sånna lägen.

Så du kan sitta där och tycka att jag får fri kort när inte du får det. Men jag behövde inte vara i skolan idag och jobba med grupparbetet. Inte dom som faktiskt var där häller. Nej det var den övriga som inte var där, de var dem som behövdes. Vi andra gjorde klart mer än vad vi borde ha gjort utan er hjälp igår, då vi hade sagt att vi skulle göra klart det.

Trotts allt jag upplevt idag, som inte direkt vart bra saker så är jag inte ledsen eller sur. Nej, jag har insett att det är sån slöseri med tid och energi. Varför sitta och vara upprörd och lägga energi på sånna människor?


Just a big fricking waist of time!


Kommentarer
Postat av: Michelle

Det skulle vara väldigt bra om vi kunde prata?

2009-12-02 @ 06:38:45
URL: http://mishelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tänk så kul om du ville komentera nu!! Verkligen toppen! Puss
Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)

Din fina blogg:

Något du vill säga?:

Trackback