Tonight is a movie night!

Hejsan va. Det är tur när man faktiskt ska hitta på saker, för då blir inläggen så mycket mer intressanta. Haha istället för att jag sitter och babblar runt bara för att få ihop ett sketet inlägg. Ja. Idag är ju som sagt sista påsk dagen för mig, och syrran startar nu sitt lov. Så hon drar till moster och övergav mig och mamma. Så jag övertalade mamma att vi kunde gå på bio i kväll, det blev så att jag fick bjuda på mat också, men men. Lite måste man ju förlora för att kunna vinna?! Så kommer ju den ultimata frågan om vilken film vi skulle se. Och jag känner att eftersom jag nyss var och så en ganska kass film på bio så vill jag verkligen gilla den här. Så tillslut då så stod det mellan dessa två filmer:


       •Slumdog millionaire: Jamal Malik, en 18-årig föräldralös kille från Bombays slumområden, är bara en fråga ifrån att vinna 20 miljoner rupier i den indiska tv-versionen av "Vem vill bli miljonär?". Men när programmet tar paus arresteras han, misstänkt för fusk. Ingen tror att han, en pojke från slummen, ska veta de rätta svaren. Desperat försöker Jamal bevisa sin oskuld och går igenom fråga för fråga för att förklara hur han kunnat känna till alla svar. För varje fråga kommer det fram en fascinerande historia om hans liv på gatorna tillsammans med sin bror, om människorna som korsat hans väg och, inte minst, historien om Latika, flickan han älskat och förlorat. I varje del av hans berättelse finns nyckeln till svaret på frågan han besvarat.

       •En shopaholics bekännelser: Att Rebecca Bloomwood jobbar på en ekonomitidskrift hjälper henne inte mycket. Hon bor med sin kompis i hennes lägenhet och hennes maniska shoppande gör att räkningarna bokstavligen läggs på hög. Skitjobbet på tidningen ger inte tillräckligt betalt och hon förstår att hon har att välja på att dra ner på kostnaderna eller jaga upp lönen. Som av en händelse snubblar Rebecca på en story som verkar bli hennes räddning. Men skulderna minskar inte precis, när hon drar nytta a den uppmärksamhet hon fått genom sitt scoop.

Mamma har redan sett alternativ nummer två och jag är skeptiskt till alternativ nummer ett. Det är inte en sån film jag känner för att se ikväll om man säger så. Men som hon påpekade så är ju jag dottern och min vilja betyder lite mer i sådana här sammanhang. Så jag fick min vilja igenom och nu ska vi se en shopaholics bekännelser. Hihi. Jag hoppas på en bra kväll liksom.


Kika in min söta kusin Alexander. Hans syrra (4 år) är så modemedveten och vill alltid ha ett skärp i midjan, och när hon var klar med att pynta Alexander såg han såhär söt ut!



Nu klunkar jag i mig en massa vatten så att huvudverken ska försvinna. Hoppas ni får en natchos kväll.


Puss på nosen♥


Kommentarer
Postat av: Mannekäng

Du behöver möblera om din filmsmak en aning kan man säga. :o

2009-04-14 @ 18:52:58
URL: http://mannemannolito.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tänk så kul om du ville komentera nu!! Verkligen toppen! Puss
Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)

Din fina blogg:

Något du vill säga?:

Trackback