NU fick jag mig en funderare så här på kvällen

Hej hopp. Just nu har jag inte haft så mycket att göra, så jag passade på att uppdatera mig lite på vissas bloggar. Mycket intressant det där. Hanna bebis du är så underbar, det hoppas jag att du vet! Jag har desperat försökt att kommentera det inlägget du skrev men kan inte (?) jag är inte så teknisk uppenbarligen. Suprise.


Så. Sen har jag mest surfat runt, jag vet inte varför men jag tycker det är roligt att säga. Det låter lite som något en smygfet revisor som försöker hänga med i tiden skulle säga. Underhållning. Men i vilket fall som helst så såg jag en artikel i expressen tror jag om Sara Svensson, barnflickan i knutby ifall ni vet vem jag menar. Det ledde till att jag läste en artikel om Åsa Waldau, mer känd som "kristi brud". Där stod de nått om att Helge Fossmo hade en hemsida. Nyfiken som jag är vart jag besluten på att se om jag kunde hitta den, om det nu var sant. Tro det eller ej så har han det. Där man dessutom kan ställa frågor till honom. Jag fattade inget alls, han sitter ju i fängelse, eller? När tragedin i knutby inträffade så blev jag direkt väldigt insatt i händelsen, och jag tror att jag läst nästan varje artikel som handlat om det. Så jag var ju tvungen att kika runt på hemsidan. Kan ni fatta att snubben har mage att sitta och framställa sig som en bättre människa än vad han uppenbarligen är. Ursh det är så att man mår illa! I alla fall så såg jag en person som hade skrivigt ett "inlägg" till honom. I vilket fall som helst så stod de typ vilken skit han anser att han är. Sen så har han skrivigt en sak som jag verkligen kan hålla med om lite.
Jag citerar "Gud är en låtsats kompis för vuxna som inte har nån egen personlighet".
Kan det inte vara lite så? Att gud är som en låtsas kompis, personligen så tycker jag att det var ganska roligt. Men det är ju bara för att jag inte tror på gud. Jag vill bara tillägga att jag respekterar folk som tror på gud, och inte har något emot dem på något sätt. Men jag har mina personliga orsaker till varför jag inte tror på gud. Nu eftersom jag inte har så många läsare så tror jag inte att någon kanske tar illa upp. Men jag menar, man kan inte vara säker nog, right?


I vilket fall som helst så var Helges svar:
"De gärningar du tillskriver mig, har jag inte begått.

Vi ser uppenbarligen olika på vem Gud är, liksom på dem som tror på honom.


Jag tror inte att så mycket hade blivit bättre av om jag hade bott i USA. Jag önskar däremot att jag hade bosatt mig någon annanstans i Sverige än i Knutby. Då hade nog allt sett väldigt annorlunda ut idag...


/helge"

Jag undrar lite vad han menar med att det hade sett annorlunda ut. Menar han att han inte suttit i fängelse då? Jag tror i för sig inte att hans miljö påverkade honom till att bli en mördare. Han var nog alltid "skadad". Kanske att det gick fel i barndomen? Vad säger ni, vad skulle min gammle vän Freud säga?

Märks det att jag studerar psykologi eller? Jag tror nog att Helge skulle vara ganska intressant att analysera, i och för sig så tycker jag nog att sekter och olika religioner, nu menar jag förstås inte att jag jämför religioner med sekter(!!), är väldigt spännande att försöka förstå sig på!

Jaja nu blev det ett relativt långt inlägg om, för vissa väldigt ointressanta saker. Men sånt får man stå ut med! Jag skriver ju för att få skriva av mig om mina tankar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Tänk så kul om du ville komentera nu!! Verkligen toppen! Puss
Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)

Din fina blogg:

Något du vill säga?:

Trackback