sjuhundrafemtioelva svek är ett för mkt

Många människor i sverige har Schitzofreni!
jag satt och läste de när jag väntade på Tara.
"Att vara psykisk sjuk"
på 1900-talet opererade man bort nervförbindelser i pannloben, på människor som hade fått diagnosen "schitzofreni".
det gjorde att människan blev reeetarded typ, eller ("förslöade" som är lite finare) och att man inte kunne bli frisk!
Min tanke: shit vilken miss lixom!!
det andra tåget åker förbi.
Schitzofreni är ofta genetinsk, tror man i alla fall!
Det kan också vara påfrestningar i sin uppväxtmiljö: konflikter, depressioner, vål och missbruk. de sistnämnda reagerar inte alla på, men folk som stämmer in på "sårbarhetsmodellen" (altså sårbara människor) tar stor skada av de.
Min tanke: oj då,,, hmpf hur mkt av det där stämmer in på mig?!
Yttligare ett tåg svichar förbi.
0,3-0,6 procent.. det är drabbnings chansen... men ändå har 50.000 patienter det i sverige..
Min tanke: hmm.. hur går det ihop?
Tillbaka till 1900- talet! när man började ställa Schitzofreni som en diagnos.
då visste man inte riktigt vad det var.. man använde sig av elchocker, lobotomier, spännbälten och insulinchocker..
Min tanke: jaa du,, vad kan jag säga om det här?!
Tåget kom, men den här gången kunde jag hoppa på jag med :) där står Tara i sin mysiga fjällis jacka och bara ler!
men jag fortsätter tänka lite på det jag läst....

om en person är sårbar (jaa det är jag garanterat!!) så kan man påverkars av tex en dysfunktionell miljö...
typ som att genomgå en skilsmässa, flytta, flytta, flytta, att ens mamma drar till england, flytta till pappa, flytta ihop med en ny familj.. börja i en hemsk skola, bo på ett hemskt ställe, kombinera vardagen, anpassa den efter DERAS behov, flytta igen, ny skola igen, nya intryck igen, nya vänner igen.. jag vet inte riktigt,, men något med mitt liv bara skriker dysfunktionellt! är det därför jag är så satans uppmärksamhets krävande också?!
Är det så att jag är en av dom som förmodligen med största sanolikheten kommer drabbas av schitzofreni?!

jag har ju fobier och tvångsbeteenden också...
har ju klaustrofobi, inte massivt dock! klarar inte av höga höjder, måste tvätta händerna typ femtioelva gånger om dagen!
beror allt det på att jag bara vill ha uppmärksamhet? eller att min familj är så fucked up att jag döljer mina känslor och fokuserar på dessa saker i stället?!?!
det känns ju roligt och väldigt hoppfullt...

hej jenny här har du din fucking framtid? säg mig, längtar du?!
nej jag kunde väll tänka mig det.....


Kommentarer
Postat av: bob

nej du älskling, det är fan inte lätt asså XDDDDDDDD

2008-11-20 @ 21:19:45

Kommentera inlägget här:

Tänk så kul om du ville komentera nu!! Verkligen toppen! Puss
Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)

Din fina blogg:

Något du vill säga?:

Trackback